BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, July 18, 2007

Tidur-tidur ayam


Semalam balik cepat skit sebab nak singgah kedai Joe Tomyam, order untuk berbuka puasa malam ni dan malam ni jugak ada kelas di MW. Sewaktu bertolak dari opis boss panggil dia bagi tau ada dslam down so i kata takpalah nanti i check pada hal on d way balik rumah. Sampai kat rumah buat2lah apa2 yang patut sehingga terlupa nak call noc. On d way ke MW dalam otak duk fikir pasal doket tadik. Katakanlah kita kena pergi attend doket itu, tak jadik hal punya tapi bayangkan pergi exchange dgn memakai kain pelikat......pelikkan tapi ini pernah berlaku pada kita suatu ketika dulu. Klau nak balik rumah rasa ia memakan masa dan every 4 hour kena buat repot pada manager so terus ajalah dari MW.


Habis kelas jam 10.30pm dan terus call noc utk bertanyakan khabar doket. What a relesss dai bagitau semua nya okey. Bila sampai d rumah tak bolih nak tidur smpailah agak2 jam 1.00 baru landing... tetetiba h.phone berdering ingatkan alarm yg telah disetkan utk bunyi jam 4.30 tapi rupa2 nya panggilan dari NOC. Aduh dgn suara yg garau tu kita menjawab call tadi dan dia kata banyak rdslam yang down sebelah cheras iaitu BAK.BRK&MDH. Tiga exchange sekali so the next thing ialah cari orang stanby tapi semua tak jawab kecuali seorang ni, Rashe namanya. Dia pun tengah sedap tidur, dia kata dia bukan standby hari itu so last2 call NOC and kautim dgn dia.... kata "pagi ni jam 8.30 baru bolih attend" so settel bab itu.


Hari ini ada kerja kat ibusawat Bintang, acceptance test dari vendor. Kat Bintangpun ada dua dslam down tapi ada masalah kat ATM so kita tak perlu nak buat apa2 cuma monitor saja cct dan call noc for ststus terkini. Bila waktu balik cuaca petang tu sangat panas, aircon keretapun tak terasa. Jalan jem kat traffik light...lama betul....dalam pada menunggu trafik laigt bertukar hijau kita bolih terlena sehingga ada kereta dibelakang HONK kita, tersentap dari lamunan dan tetetiba kepala pening sehinggalah sampai ke opis dan terus kebilik air cuci muka dan basahkan kepala then baru rasa lega skit.


So kesimpulannya memang tak cukup tidur.....tidur2 ayam namanya...:-)(

0 comments: